Co to jest Remarketing i dlaczego warto z niego korzystać?

W dynamicznie zmieniającym się świecie cyfrowym, gdzie konkurencja wzrasta z każdym dniem - firmy poszukują nowoczesnych strategii marketingowych, aby docierać coraz skuteczniej do swojej docelowej grupy klientów.

Jedną z takich technik jest właśnie remarketing, oferujący wiele możliwości prezentacji naszej oferty potencjalnym zainteresowanym. To wyjątkowo efektywny sposób na ponowne zaangażowanie użytkowników, którzy wykazali już wcześniej zainteresowanie daną marką. Nasz artykuł pomoże Tobie zrozumieć, czym charakteryzuje się ten format i jakie korzyści może przynieść Twojemu biznesowi. Podpowiemy również kiedy warto go zastosować i w jaki sposób optymalnie wykorzystać remarketing w działaniach marketingowych swojej firmy.

Czym jest remarketing?

Uznawany jest za jeden z filarów i najpopularniejszych rodzajów marketingu online. Remarketing – bo o nim mowa, to strategia skoncentrowana na ponownym dotarciu do osób, które już wcześniej odwiedziły stronę internetową naszej firmy. Kluczowym celem tej formy reklamy jest ponowne przyciągnięcie uwagi użytkowników zaznajomionych w pewien sposób z marką i skłonienie ich do wykonania określonej akcji, takiej jak: zakup produktu, zapisanie się do newslettera czy też wypełnienie formularza kontaktowego. 

Dzięki wyświetlaniu spersonalizowanych reklam, mających zróżnicowany przekaz marketingowy – kampania remarketingowa pozwala na utrzymanie ciągłego kontaktu z obecnymi, jak również potencjalnymi klientami. Nie tylko wzmacnia lojalność stałych kontrahentów, ale skutecznie przyciąga także nowe osoby, przypominając im o ofercie firmy lub przekonując do skorzystania z bieżących promocji. Wykorzystana w odpowiedni sposób, może przynieść nam zatem doskonałe rezultaty w postaci choćby podniesienia wskaźnika konwersji na stronie, czy ogólnego wzmocnienia pozycji marki na rynku. 

Jak działa remarketing?

Od strony technicznej, remarketing polega na monitorowaniu witryny specjalnym kawałkiem kodu HTML. Wykorzystując pliki cookies oraz inne technologie śledzenia, pozwala on zbierać informacje o użytkownikach w sieci. Dzięki temu osobom wchodzącym i przebywającym w naszym serwisie możemy w momencie jego opuszczenia wyświetlić reklamy powiązanie z produktami bądź usługami, które wcześniej przeglądali. Dotarcie do tych odbiorców poprzez kampanię remarketingową jest możliwe zarówno poprzez najpopularniejsze wyszukiwarki (Google, YouTube) jak i platformy społecznościowe (Facebook, Instagram, Tik Tok czy LinkedIn).

Reklama wtórna jest zatem skierowana głównie do osób, mających już jakąś styczność z naszą marką. Możemy wykorzystywać ją w określonym celu (np. pozostawienia subskrypcji na naszym kanale YouTube), lub budować dalszą rozpoznawalność własnego brandu poprzez ponowne przedstawienie przekazu marketingowego firmy. Szerokie zastosowanie remarketingu sprawia, że może on pełnić zarówno jeden z głównych elementów strategii danego przedsiębiorstwa, jak i służyć jako uzupełniające wsparcie dla innych aktywności promocyjnych. 

Gdzie remarketing znajdzie swoje zastosowanie?

Remarketing jest bardzo przydatnym sposobem reklamy, posiadającym wiele zalet z których warto korzystać. W jakich sytuacjach warto po niego sięgnąć? Przede wszystkim zda on egzamin w specjalistycznych branżach o małej ilości potencjalnych klientów, których na dodatek jest trudno pozyskać. Unikalna zdolność dotarcia za pomocą reklamy remarketingowej do takich osób może być zatem kluczem do maksymalizacji działań na wąskiej grupie odbiorców i efektywnie wykorzystać wykazane już przez nich zainteresowanie, zachęcając do powrotu i dokonania konwersji. Jeśli stawiamy zatem na budowanie długotrwałych relacji z kontrahentami, remarketing jest idealnym narzędziem do realizacji tego celu.

To także bardzo dobry sposób na pozyskiwanie stałych Klientów. Gromadzenie za pomocą kodów śledzących informacji na temat użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową pozwoli nam na dalszym etapie realizować kampanie remarketingowe korzystając z różnych systemów reklamowych – od Google, przez Facebooka i Tik Toka, aż po YouTube a nawet LinkedIn. To z kolei szansa na zbudowanie dużej i profesjonalnej marki o zasięgu globalnym. Innym kluczowym aspektem remarketingu jest zdolność do segmentacji odbiorców i precyzyjnego targetowania osobnych komunikatów reklamowych dla każdej z grup. Dzięki odpowiednio skonstruowanej liście remarketingowej, firma może dostosować swój przekaz do konkretnych potrzeb i zainteresowań do różnych osób co zwiększy jej szanse na regularne wybieranie ich produktów bądź usług przez pozyskanych użytkowników. 

Elastyczność zastosowania i skuteczność remarketingu sprawia, że jest on potężnym narzędziem w rękach marketerów, a jego umiejętne wykorzystanie w odpowiednich warunkach może znacząco przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności marki, dalszego budowania brandu oraz lojalności klientów i w konsekwencji – zwiększenia sprzedaży.

Korzyści dobrej reklamy remarketingowej

Istnieje szereg powodów, dla których remarketing uchodzi za skuteczną technikę marketingową, a korzyści wychodzą daleko poza możliwość pozyskiwania nowych Klientów i budowy pozycji firmy w Internecie: 

  • Precyzyjne kierowanie – remarketing pozwala nam dotrzeć jedynie do osób, które weszły w interakcje z naszą stroną internetową lub wyświetlaną reklamą.
  • Lepsza konwersja – powracający użytkownicy są bardziej skłonni do dokonania zakupu lub przekazania nam swoich danych kontaktowych niż nowi odbiorcy.
  • Większa skuteczność – dzięki docieraniu do osób mających styczność z naszą marką i łatwiejszemu przekonaniu ich do dokonania konwersji, efektywność reklamy remarketingowej wyróżnia się na tle innych formatów reklamowych.
  • Wyższy brand awarness – kampania remarketingowa pozwala na zwiększanie i stałe utrzymywanie marki w świadomości potencjalnych klientów. Nawet jeśli nie dokonają oni natychmiastowej konwersji, spersonalizowane reklamy wyświetlane im w różnych miejscach w sieci zwiększą ich poziom zaufania do naszej firmy.
  • Indywidualny przekaz reklamowy – możliwość dostosowania komunikatów marketingowych do zachowań konkretnego użytkownika to jedna z najważniejszych cech remarketingu, wpływająca na poziom atrakcyjności reklamy dla potencjalnego odbiorcy.
  • Optymalne wykorzystanie budżetu – remarketing to także dużo mniejsze ryzyko marnowania środków na promocję naszej firmy wśród osób, które nie są zainteresowane prezentowaną ofertą.

Remarketing – jak zacząć go stosować? 

W pierwszej kolejności powinniśmy jasno określić cele naszej kampanii remarketingowej. Chcesz zwiększyć liczbę zakupów w swoim sklepie e-commerce? Generować więcej zapytań ofertowych dla swojej firmy? A może popracować nad świadomością marki wśród Twoich klientów? Zrozumienie i zdefiniowanie celów jest kluczowe do wyboru odpowiednich strategii i mierzenia sukcesu kampanii.

Po drugie – musimy scharakteryzować naszą grupę docelową. Jeśli potencjalnych odbiorców będzie dużo, warto podzielić ich wówczas na mniejsze segmenty konkretnych użytkowników. Pozwoli to na lepsze dopasowanie reklam do potrzeb i zachowań zainteresowanych. Kolejny etap to stworzenie atrakcyjnych wizualnie zestawów reklamowych. Powinny być nie tylko spersonalizowane i estetyczne w odbiorze, ale zachęcać również do podjęcia pożądanej przez nas akcji. Można wykorzystać w tym celu formaty statyczne jak i dynamiczne, aby przyciągały wzrok użytkownika oraz skłaniały go ku konwersji. 

Ważnym elementem będzie także określenie harmonogramu i częstotliwości wyświetlania się reklam, aby nie zamęczyć nimi potencjalnego odbiorcy. Ostatnia kwestia to stały monitoring wyników kampanii i jej bieżąca optymalizacja. Skuteczny remarketing wymaga ciągłej analizy zbieranych danych i śledzenia najważniejszych parametrów jak CTR reklam, współczynnika i kosztu konwersji oraz zwrotu z inwestycji. Zarządzanie kampanią w ten sposób pozwoli na osiągnięcie optymalnych rezultatów.

Jak stworzyć kampanię remarketingową? 

Przede wszystkim należy wybrać interesujący nas system reklamowy. Musimy określić, czy chcemy prowadzić działania w środowisku Google, czy może zbierać użytkowników z mediów społecznościowych. Kolejnym krokiem będzie wygenerowanie tagu remarketingowego i jego instalacja w kodzie strony – posłuży nam on do gromadzenia plików cookies użytkowników odwiedzających naszą domenę. Po sprawdzeniu, czy dane zbierają się prawidłowo, możemy zacząć wykorzystywać je regularnie w prowadzonych kampaniach. 

Warto także pamiętać, że nie musimy z nich korzystać w bieżącej promocji – można je też zachować na później i sięgnąć po nie w momencie, kiedy będą nam potrzebne. Wszystkie osoby, które od tej chwili wejdą w interakcję z naszą stroną lub reklamą, będą rejestrowane a następnie segregowane według różnych parametrów na konkretne typy odbiorców. Jeśli zamierzamy w przyszłości wykorzystywać remarketing na dużą skalę, wówczas najlepiej będzie korzystać z wielu systemów reklamowych naraz, wklejając na naszej stronie kody śledzące każdego z nich.

W świetle powyższych informacji jasno widać, że reklama remarketingowa może stanowić kluczowy element w arsenale strategii marketingu online każdej firmy. Dzięki zdolności docierania do osób wykazujących zainteresowanie marką, otwiera ona drzwi do ponownego nawiązania kontaktu i pozyskania potencjalnego klienta. Personalizacja przekazu pomoże zbudować bazę odbiorców i zwiększyć ich lojalność względem brandu, a trafne reklamy przełożą się na uzyskanie lepszych efektów. 

Pamiętajmy jednak, że sukces kampanii remarketingowej nie leży wyłącznie w samej implementacji. Ważne jest również staranne zaplanowanie i monitorowanie jej efektów oraz dostosowywanie do zmieniających się potrzeb i zachowań odbiorców. Podobnie jak regularna analiza połączona z jej ciągłą optymalizacją. Niezależnie od tego, czy chcemy pozyskiwać klientów z sektora B2B, czy sprzedawać nasz produkt bezpośrednio przez stronę indywidualnemu odbiorcy – remarketing może okazać się asem w rękawie marketingowego repertuaru Twojej firmy i pomóc Tobie w osiągnięciu biznesowych celów.

 

Dodaj komentarz
Brak komentarzy
BLOG

Najnowsze wpisy